Hockey

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article4143747.ab

Nu är det väl dags att man gör något åt detta med att puck tar på skridskon .
Det finns två val som jag ser det så väljer man att tillåta pucken få ta på skrisko ovasett det är medvetet eller inte annars så väljer de att ovasett om man gör det medvetet eller inte så kan det aldrig bli godkännt.

Jag ställer mig nog bakom de som vill se mål gjorda med klubba annars kan de starta en ny idrott där man spelar fotkey vilket skulle vara blandning av hockey och fotboll. vem vet kanske jag kom på en helt ny idrott det får tiden utvisa ;)
Men det blir ju enklare idag att upptäcka en spark eller ej med kamror på arenorna. så jag står för att så fort en puck tagit på skridskon skall det underkännas.

Och angående situationen mellan HV71 och Timrå så ändra pucken rikning innan vilket spelaren (Tenkart) upptäcker och men en liten fin men mycket liten rörelse så ändrar han placering på foten och styr den mot mål och därmed är det en avsiktlig spark. Nu säger ni nog att jag jag är partisk och håller på HV71 men det kan jag direkt säga att så inte är fallet. Utan för mig finns det bara ett lag och det är FBK (Färjestad BK).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0