Fusket med jobbsökandet

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=874252

Enligt artikel så är det vanligt att folk inte söker jobb som de blir tilldelade att söka eller säger att de sökt jobb fast de inte gjort det. Det är ganska självklart att man ibland säger att man sökt det jobbet de gett en. kan ju ge ett exempel som ja gråkade ut för över 10 år sedan då AF rekomenderade ett jobb till mig som var som bilmekaniker och då skall ni veta att jag har utbildning inom handel och kontor samt kock utbildning och kan inte just något om att vara bilmekaniker. Skall man alltså söka ett jobb som man vet att man får ett nej till svar och på så sätt göra sig till åtlöje så de får skratta åt en och samtidigt sänka sitt självförtroende, nej säger jag. Helt klart skall man ju söka ett jobb som man ha rutbildning inom om man blir tillvisad det det håller jag med om.

Just nu är jag med arbetslös det var ett tag sedan men minns helt klart hur man ibland mådde riktigt dåligt mentalt speciellt efter att ha fått många nej då orkade man inte allltid söka jobb utan behövde lite tid att samla nya krafter till att söka jobb.

Det jag inte förstår är hur arbetsförmedlingen kan tvinga en person till att söka jobb över hela landet då den andra parten i familjen har jobb i stan där man bor och då menar de att man skall ta jobbet om man får det vilket ingen med lite (om ni ursäktar) vett i skallen kan tycka är rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0