Elitserien

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/fakta/article4193219.ab

är det verkligen så att elitserien i är bättre eller är det bara så att den är jämnare iår för att det saknas profiler eller starka toppspelare/stjärnspelare? Jag tror att serien är jämnare iår för att de så kallade sämre lagen insett att de tränar mer och att inget lag är oslagbart och det kan man nog tacka allsvenskan i fotboll för där de såg att man måste inte vara ett stjärnlag eller storlag för att ta SM-guld.

Jag skulle vilja att man utökade Elitserien till ännu fler lag för att fåde få fler unga att spela i hetluften samt utveckla svensk ishockey. Kolla lagen som spelar i allsvenskan så tror jag inte de är så dåliga. Jag tror tom att det är så att några av lagen skulle kunan haft chans att inte ligga sist i serien det är en sak att komma från en allsvenska med rätt så stor skillnad på lagen och sen möta lag som har en jämn och stabil standard hela tiden. Utöka serien med kanske 6 lag till för att ge mer jämnhet åt de lag som ligger nära elitserien men inte går upp som jag ser det pga att de inte har en hel säsong där de behöver spela på top hela tiden för att vinna utan spela på halvfart och ändå vinna matcher.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0